tisdag 26 augusti 2014

Ingenting

Ibland roar jag mig med att skriva blogginlägg om absolut ingenting.
Knappast roar de inläggen någon annan än mig, men det är ett ganska bra sätt att öva sig på att skriva, så jag gör det i alla fall.
Bara att läsa, eller låta bli :)

Den här dagen har varit så vanlig så det blir en verklig utmaning att hitta på nåt att skriva om den.
Vaknade precis som vanligt, åt en helt vanlig frukost, väckte Edgar precis som vanligt och läste tidningen på nätet. Precis som vanligt.
Det som var lite ovanligt med morgonen var att Edgar fick klä sig i kavaj, vitskjorta och slips.
De skulle ha skolfotografering och han ville vara fin.
"Stilig karl", som han säger.
Vanliga skoldagar brukar jag inte låta honom klä sig så, fast han nog skulle vilja.
Jag har inget emot att han själv väljer kläder och har en egen stil, men i skolan är det ändå bäst att vara bekvämt och praktiskt klädd.
Nöjd var han hur som helst när han klädde sig och parfymerade sig för att vara redo för dagen.
Min gullunge!
Som ju börjar vara en ung man snart, och ingen unge.

Så, vidare i dagen.
På jobbet var det mesta som vanligt, och efter jobbet var det också som vanligt.
Vi åkte skoltaxi hem, och sen var det mat.
Edgar är oftast så hungrig (nå, han är alltid hungrig) när vi kommer hem så jag borde egentligen påbörja matlagningen redan i taxin för att han ska vara nöjd.
Idag fick han sin mat snabbt, för jag hade makaroniröra att värma upp.
Det skulle egentligen ha varit fotbollsträning för hans del idag, men han är så förkyld så han fick stanna hemma.
Han känner nog sig trött och ruggig också för han protesterade inte alls när jag sa att han inte ska träna idag.

Och nu är det kväll, och den är också helt vanlig.

Och jag har skrivit ett helt blogginlägg om ingenting.

Att sånt.


2 kommentarer:

  1. Njaeä, inte om ingenting, men om en helt vanlig dag. Sånt är också trevligt. :)

    SvaraRadera
  2. Vanliga dagar är egentligen bäst :)

    SvaraRadera