söndag 31 augusti 2014

Kära mor

Har tillbringat några timmar med min kära mor idag.
Och i fredags.
I fredags shoppade vi, och tog en kaffe på stan.
Idag har vi druckit kaffe här hos oss, och tittat på landskampen.

Hon är lätt att vara med, min mamma.
Inga krav och ingen stress.
Man behöver inte städa och diska innan hon kommer på besök, för sånt bryr hon sig inte om.
Hon vill bara umgås.
Prata lite, kanske handarbeta lite, eller strosa omkring i trädgården och titta på allt som växer.
Vi brukar titta på foton också när hon är här.
Jag brukar söka fram mina foton på datorn för då kan hon se dem.
Hon ser väldigt dåligt numera.
Idag visade jag henne fotoboken jag har beställt och den gillade hon.
Fotona är i storlek A4 så dem ser hon.

Vad hon inte vet, är att hon har en alldeles egen fotobok väntande på att det ska bli jul.

Nu har hon nyss åkt hem, med en påse nypotatis och lite gräslök i näven.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar