fredag 3 oktober 2014

Fredagsbabbel

Ujuj vilken tröttdag!
Sjukledig från jobbet och frusen och kraxig.
Sov till klockan tolv och sen dess har jag mest suttit framför TV:n eller datorn.

Edgar kom hem från sin pappavecka och det piggade upp mig en hel del.
Och då fick jag ändan ur och masade mig ut i köket.
Sjuk eller inte, pojken ska ha mat.
Så det blev potatis och köttfärssås då.

Nu har vi ätit och nu är jag helt slut igen.
Jag åt ju förstås inte köttfärssåsen utan för min del blev det pasta-sojakross-champinjon-röra från igår. Jättegott.
Men nu är jag helt slut igen.
Och blir man slut av att laga mat och äta så är man inte frisk.
Edgar ser på Jönsonligan i sitt rum så nu tar jag filten och bäddar ner mig i TV-fåtöljen igen.

Vila är vad man behöver mest när man är sjuk.
Jag brukar undvika värkmediciner och sånt.
Jag vill veta hur jag mår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar