söndag 19 oktober 2014

Han vill inte kyssa mina tanter!!

Mikael är lite rolig ibland :)
Han tycker jättemycket om när jag målar, och han gillar mina tavlor (även om han tycker att det är för lite får på dem).
Ibland kommer han med åsikter och kritik och det tycker jag att är jättebra.
Han godkänner inte allt så där rakt av bara.
För det mesta kommer kritiken när han har tittat på den (i mitt tycke) färdiga tavlan ett par dar.
Den här gången gällde kritiken min tavla "Lyckliga tanter".

"Du blir nog tvungen att göra nåt åt deras munnar", sa han.
"Jahaa, ok, hur menar du?", frågade jag.
"Jamen, de kan inte vara lyckliga tanter med såna där munnar", sa han, "de har inte munnar som man vill kyssa, och en tant kan inte vara lycklig om hon inte får pussas."

Han har rätt!!

Lyckliga tanter ska ha pussmunnar.

Så nu blir det att plocka fram rödfärgen.

Bifogar en bild på opussade tanter :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar