torsdag 19 mars 2015

För gammal?

"Jag är för gammal för sånt", hör man folk säga ibland.
Då protesterar man, så där automatiskt.
Man är aldrig för gammal för nånting, tycks vara tidens anda.
Man ska vinterbada när man är 100 år.
Man ska hoppa fallskärm när man är 85.
Man ska rappa när man är 94.
Och sånt.
Och javisst.
Fine.

Man får väl göra vad man vill.

Men jag tycker absolut att jag börjar bli för gammal för vissa saker.
Jag vill t.ex inte gå på krogen längre.
Jag orkar inte fara iväg på rock-konsert.
Inte vet jag ju om det är för att jag är för gammal.
Jag är kanske bara latare numera.
Allt sånt känns som been there, done that.

Ids inte göra mig besväret liksom.

Men jag blir aldrig för gammal för rock'n roll.
Det är bara det att jag sysslar med sånt hemma numera.

Och klart som fan att det har med åldern att göra.
Och det är sååå skönt!!

Har sagt det förr, och säger det igen:
50+ är en faraos så skön ålder!!

Och när vårsolen skiner över stan drar jag fortfaranade på mig läderjackan, mina svarta kängor och solbrillorna och känner mig fri och cool igen.

Vem bryr sig fast håret är grått och jag är lite tjockare.


Att vara kär när man är 50+ är också nåt av det häftigaste jag varit med om. Ever.
Kärlek blir man aldrig för gammal för.
Så dagens bild har definitivt med texten att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar