fredag 20 mars 2015

Rocka sockorna!

Idag rockar vi sockorna.
När man ser antalet bilder på olika strumpor på facebook blir man rörd och glad.
Alla verkar göra det.

Och jag hoppas att alla kommer ihåg varför.

Frågar jag Edgar så är jag inte säker på att han vet varför.
Jag är inte heller säker på att han bryr sig.
Och det är inte för att han skulle vara otacksam över omtanken, det är helt enkelt bara för att det finns viktigare saker i hans värld just nu.
Som spelmansmusik t.ex.
Det kan ju hända att han blir mera intresserad och medveten sen när han blir lite äldre.

Och ska vi vara ärliga så är det ju inte han som behöver gå omkring med olika sockor idag.
Han är ju olika ändå.
Varje dag.
Hur modigt är inte det??

Så ja, vi ska rocka sockorna idag!!
Vi borde egentligen rocka dem varje dag, fast då försvann ju effekten av det.
Olikfärgade sockor är en vacker gest.

Och jag hoppas att vi alla kommer ihåg varför vi gör det.

Tack alla som uppmärksammar Downs syndrom idag.
Och till alla som gör det varje dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar