söndag 8 mars 2015

Söndagssnack

Förmiddagen har gått i slappandets tecken.
Såå skönt att bara vara och morna sig i egen takt.
Fast visst hade jag sovit lite längre om inte Edgar väckt mig, men det var ok ändå. Jag tog täcket med och halvlåg i fåtöljen i vardagsrummet och slötittade på Vasaloppet.
Slumrade lite nu som då.

Nu ljuder det musik på hög ljudnivå från Edgars rum, och han sjunger högt och falskt.
Det är precis som det ska vara.

Idag har vi tänkt röja lite i garaget.
Kolla vad som ska till Ekorosk och vad som ska till loppis.
Det är riktigt bra väder för sånt idag.

Jag ska också fixa till det lite på trappan tror jag.
Där ligger en del skräp som ska bort.
Nån blomkruka som gått sönder, och sånt.
Det är snart dags att ta fram vår/sommar-attiraljerna.
Jag brukar ha en del emaljerade hinkar och grejs stående där på sommaren.
Det ser lite småmysigt ut.
Och snart får man också köpa nån vårblomma att ställa där.

Jag älskar våren!
Man har allt det härliga framför sig.
Och just när jag skriver det här kikar solen in genom fönstret,

Life is good!


Dagens bild har faktiskt en hel del med texten att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar