fredag 6 mars 2015

Haha, han är inte dum han!

Edgar har kommit hem från sin pappavecka.
Ibland när han kommer hem är han väldigt pratsam.
Han berättar inte så mycket om vad han har gjort när han har varit borta, men däremot babblar han på en massa om vad vi ska göra när han är här.
Ofta handlar det då om saker som är helt omöjliga att genomföra.

Vi ska ha en konsert och spela fiol och dragspel (vilket ingen av oss kan)
Vi ska fara till stan på natten och stjäla pengar ur ett Franz Jäger-kassaskåp (som Charles Ingvar Jönsson).
Vi ska dansa som Michael Jackson på skolparkens scen på Jakobs dagar.
Vi ska vara med på en skiva, och han ska spela fiol och stå bredvid Leif (hans morbror) på skivomslaget.

Och andra liknande saker.

När han börjar prata om såna saker är det omöjligt att stoppa honom.
Han har långa utläggningar och när han har gått igenom allt, börjar han om från början.

Han stod bredvid mig och pratade om den där konserten vi ska ha nyss när jag skalade potatis.
Till slut orkade jag inte engagera mig mera utan svarade mest "Hmm" och "Jaja" och sånt.

Till slut tystnade han, tittade på mig med en lurig blick och sa: "Ok, nu slutar jag mamma, nu far jag"
Sen fnissade han till och försvann in i sitt eget rum.
Och så hördes det spelmansmusik, som vanligt.
Och Edgar sjöng med för full hals.

Han känner nog mor sin.
Han börjar veta när det är dags att lägga av och låta henne vara i fred.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar