söndag 24 maj 2015

Hatar trädgårdsarbete!!

Jag älskar trädgårdar.
Skulle så gärna vilja ha massor med blommor och ett grönsaksland.
Så där lite vilt.
Ovårdat med vårdat på samma gång.

Men jag hatar trädgårdsarbete!!
Vill inte stå där och rensa rabatter.
Att vattna går väl an, men resten är för jobbigt.

Nu började jag på med potatislandet.
Det är litet, jag brukar sätta ca 20 potatisar.
Men t.o.m det känns jobbigt.
Att sätta potatisen går väl an, men resten är för jobbigt.
Att ta upp potatisen sen är ju alldeles underbart.
Fina vita vackra nypotatisar.

Så nu svettas och svär jag.
Tar lite åt gången.
Förbannar mig själv för att jag inte började tidigare.
Nu växer där hejvilt.
Maskros, gräs, nässlor och jag vet inte vad.

Man jag ska ha det där potatislandet!!

Mina föräldrar hade ganska stora odlingar.
De var vegetarianer och odlade sina egna grönsaker.
Så nog har jag rensat i mina dar.
Avskydde det redan då.

Men grönsakerna gillade jag.

Så, det är väl bara att fortsätt svettas och svära.

För jag ska ha det där potatislandet!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar