lördag 30 maj 2015

Student-Skruttis.

Det är snart fem år sen vi träffades första gången.
Då hade hon illblått hår och var söt som en karamell.
Jag minns hur nervös jag var när jag skulle få träffa henne.
Och hur glad jag blev när allt gick så bra.
Söt är hon än, men nu är hon vuxen.

Och vad hon är vuxen!

Den blåhåriga blåögda tjejen är borta, och i stället har vi
en naturligt vacker stark ung kvinna.

Idag blev hon student, och till hösten far hon iväg för att
studera och börja stå på egna ben.

Tjejfnittret på vinden är slut, och allt möjligt
tonårsstrul är borta (inte för att det har varit mycket strul).

Nu är kompisarna vuxna människor, med vuxna människors
förväntningar och drömmar.

Det har varit härligt att följa med hennes väg till vuxenlivet.
Att få lyssna, se och uppleva hur hon gått från klarhet till
klarhet.

Det här vill jag göra.
Så här vill jag vara.

Jag är så glad att jag får vara din Skruttmamma!

Grattis fina Moa-skruttis igen en gång!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar