söndag 17 maj 2015

Loppistider

Hos oss gillar vi loppisar.
Speciellt mycket gillar vi gårdsloppisar och loppisrace.
Det är ju just nu, och några månader framåt som det är bästa tiden för sånt.
Att sätta en tumisdag på att åka på loppisrace är sååå kul,
 och vi försöker få inbokat ett par såna dagar varje sommar.
Helst flera förstås.

Vi köper billiga saker för det mesta.
Vissa av sakerna säljer vi vidare,
men det mesta köper vi nog för att vi behöver dem.
Eller för att vi tycker att de är fina annars bara.
Mitt kappsäckssamlande mår bra av gårdsloppisar.
Man hittar ofta gamla kappsäckar som stått på nån vind.
Jag kan bara inte låta bli att köpa dem!
Jag använder dem till att förvara saker i (mest garn) så
de är praktiska också.

Har redan hunnit inhandla två kappsäckar i vår.
Och så har jag sålt en liten en som jag inte var så förtjust i.

Vi har härliga tider framför oss.
Loppisar varje helg om man vill




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar