torsdag 7 april 2016

Brillor.

Jag vet att man inte borde göra reklam på bloggen,
men nu tänker jag göra det i alla fall.
Måste bara berömma Brillo i Jakobstad.
Superbra personal där!!

Köpte nya glasögon åt Edgar där i höstas
och nu har det visat sig att de ändå inte
har riktigt rätt passform.

Han ville ju ha vuxenbågar,
och de är riktigt snygga på honom.
Men att hitta rätt sorts bågar åt honom
är inte alls lätt.
Han har nämligen nästan ingen näsrygg,
och så har han ju små öron.
Han borde kanske ha barnbågar,
men det ser inte så bra ut på honom nu när
han börjar bli vuxen.
När ansiktet är vuxenstorlek,
men näsa och öron är sgs barnstorlek.

Nu har han själv hittat ett par av mina
gamla glasögon här hemma.
Ett par som är väldigt lite använda,
så bågarna är i nyskick.

Och de passar perfekt på hans huvud.

Ringde Brillo idag
och de lovade att försöka
passa in hans linser i mina bågar.
Jag vet nog att de säkert gör så på
andra ställen också men hon som
jag talade med var så vänlig och
fattade precis vad jag menade.

Och hon försökte inte ens  sälja
nya bågar åt oss, vilket jag är
väldigt tacksam över.
Många skulle ha försökt med det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar