onsdag 27 april 2016

Konstigt, men lite intressant.

Konstig känsla att vara bara hemma så här.
Ja, jag är alltså sjuk,
och har suttit här hemma sen i lördags nu,
Jag har varit utanför dörren tre gånger på den tiden.
En gång med Edgar till tandläkaren,
en gång till postlådan på andra sidan vägen,
och till arbetshälsovårdaren idag.

Det är ganska intressant på ett sätt,
att vara sådär lite halvt avskärmad
från verkligheten.

Man håller kontakt med omvärlden via
datorn och telefon.
Och så berättar familjen vad som har hänt
i jobb och skola.

Det är sällan man sitter så här,
i sin egen lilla bubbla.

På ett sätt förstår jag att man kan bli van.

Jag tänkte på det också den gången
jag låg på sjukhuset i Vasa i tio dar.
Då var jag riktigt avskärmad,
för jag hade ju nästan inget besök.
Jag tyckte inte att det var nödvändigt,
och så var det viktigare att de
alla höll igång vardagen här hemma.

Det var trist så förbenat på ett sätt,
men samtidigt var det lite skönt
att bara få strunta i allt ett tag.
Bara kolla dumma serier på TV,
och läsa underhållande böcker.
Nästan ha en mat-och-sov-klocka
som Skalman.

Men visst farao skulle man börja
klättra på väggarna efter ett tag.

Men, som sagt,
det är intressant samtidigt.

Ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar