torsdag 28 april 2016

Vår, vin och vingliga ben.

Solen skiner!

Det är en riktig vårdag,
och det ska det ju vara för snart är det maj.

Sitter och tittar ut genom fönstret,
och fast jag är förkyld så spritter
det till lite i mig.

Så där så att jag skulle ha lust
att dra på mig solbrillorna,
högklackade skor, minikjol
och läderjackan och gå ut och festa.

Dricka ett par glas vin
medan jag sminkar mig och
sen ge mig ut i vårkvällen.
Gå på krog.
Slå klackarna i taket.
Gå hem på vingliga ben i natten.

Men så kommer jag ihåg
att jag inte gillar att gå på krog.
Det är länge sen jag slutade gilla det.

Jag inser att jag inte längre passar i minikjol,
och att mina ögon numera
mår bäst utan för mycket smink.
Jag får ont i fötterna av högklackat,
så jag skulle inte klara en helkväll
med sådana.

Vin är jag heller inte så förtjust i längre,
och skulle numera inte
ens komma på tanken att dricka
så mycket att jag blev berusad.

Men solbrillorna
och läderjackan kan jag ha.
Och vårkänslorna.

Jag ska bara bli frisk först.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar