fredag 11 augusti 2017

En del av mig

Idag köpte jag en väska.
En helt vanlig axelväska.
För en euro på loppis.
Min över tio år gamla
marimekkoväska var så sliten
så det var dags att slänga den.
Över tio år,
och en kär ägodel.
Men den hade tjänat mig väl
och var väldigt sliten.

Jag brukar ha saker länge.
Skor och väskor speciellt,
men också kläder.
Därför köper jag tidlösa saker.
Och jag har väl min stil
antar jag.
Det jag gillar.
och det jag gillar har jag länge.
Har en läderjacka också,
som jag nog haft över tio år..
Och en gång hade jag
ett par DrMartens skor i elva år.
Då sprack sulan så det var
bara att slänga dem
Annars hade jag väl haft dem än.

Jag är m.a.o ingen slösare
när det gäller kläder och assesoarer.
Men jag gillar att ha det så.
Jag gillar att mina saker
blir en del av mig.
Av vem jag är.

Så min nygamla väska
kommer väl att hänga över
min axel nu tills den
faller i småbitar.



Skorna på bilden köpte jag åt mig själv till 50-års present.
Det är över sex år sen, och jag har dem än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar