söndag 20 augusti 2017

En skön dag vid havet.

Vi var till stranden idag.
Det blåste friskt,
men var annars ett
alldeles underbart väder.

Edgar och jag doppade oss,
men Mikael höll sig
på stranden.
Han tog kameran och knäppte
några bilder av oss.
Bilder som var äkta.
Inget finlir, utan rakt av bara.





Vi var där en bra stund,
och sen var vi en sväng
upp till Pörkenäs lägergård
där Edgar och Mikael
sparkade lite boll.
Jag strosade omkring lite
och lyckades hitta en
näve kantareller.




Funderade länge på om jag
skulle publicera bilden
där vi simmar, Edgar och jag.
Man är ju inte ung och vacker mera.
Men så tänkte jag
att alla ändå vet att jag är
en tjock och glad tant
som är närmare 60 än 50.
Så vad farao,
jag är kanske inte ung och vacker,
men jag är jag.
Alltid.

Så he så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar