lördag 5 augusti 2017

Bilder, bilder, bilder

Jag fyller mina dagar med bilder nu.
Massor med foton,
både gamla och nya.
Älskar att sitta och titta på,
och jobba med foton!

Har också en hop med canvas
som väntar på färg
och jag fyller dem
så fort jag hinner.
Massor med färg ska det vara!
Blommor, djur,
människor och träd.
Mustigt och fullt av liv.

Skulle jag få betalt
för att göra det här
skulle jag bli rik
för dygnets timmar
räcker inte till.
Jag har så roligt!!

Men så fort det blir
ett riktigt jobb
är det inte längre lika roligt.
Då kommer nämligen
byråkratin med i spelet.
Och det avskyr jag!
Dessutom skulle nog
allt man skulle förtjäna
gå i alla möjliga skatter
och andra avgifter.

Så, jag mårar på
och gör det jag gör.
Publicerar mina alster
på facebook,
och hoppas att så
att jag gläder nån.

Det är väl så det är som bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar