måndag 21 augusti 2017

Glada inhoppartanten

Jag har haft en hemmadag idag.
Jag är ju fortfarande arbetslös.
Förra veckan jobbade jag dock,
och i morgon och hela resten
av veckan ska jag också jobba.
Inhopparlivet i ett nötskal.
Men det är ok faktiskt.
Det enda som kan vara lite
jobbigt är att man inte riktigt
kan planera sina dagar.
Man vet aldrig om telefonen
kommer att ringa på morgonen
och man får ge sig av.

Så det är klart,
nog skulle det ju vara bättre
om man hade nåt stadigare.

Men jag ska inte klaga,
jag vet att jag kommer att
få jobba nästan hur mycket
jag vill och kan i vinter.
Folk blir sjuka,
eller ska ha ledigt annars bara
och inhoppare behövs.

Så i morgon bär det av igen.
Glada inhoppartanten är redo :)



2 kommentarer:

  1. Åh jag känner igen det där.. Gissar det blir samma rumba för mig som senast jag var i Finland. Hoppas innerligt att jag får tillräckligt mycket skift denna höst och vinter, eller kanske rent av en visstidsanställning (redan 50% skulle ju vara alldeles fantastiskt!) Håller tummarna för att du också får passligt mycket jobb :)

    SvaraRadera
  2. Det brukar nog finnas sen när höst-terminen kommit igång ordentligt. Förra hösten började jag med 4timmar per dag men sen på våren var jag plötsligt uppe i 7,5 per dag. Tack för tumhållningen! :)

    SvaraRadera