tisdag 18 juni 2013

Tisdagsbabbel

Dagen började som vanligt med att Edgar kom och väckte oss vid åttatiden. Åtta är helt ok, mycket bättre än halv sju som det brukade vara förr. Jag var rätt trött, men det får jag skylla mig själv för. Man måste ju inte sitta uppe till klockan två på nätterna. Men vi har det så trevligt om kvällarna, Mikael och jag, så vi kommer oss aldrig i säng i tid.

Förmiddagen var ok fast jag var lite trött, jag fick gjort en del.
Kokade korvsoppa åt mina killar (själv åt jag tonfiskpasta från igår) och så kokade jag en sats rabarber-äppelmos. Det är så kul att jag hittat nåt riktigt bra att göra av rabarbern. Förr om åren har vi kokat kräm nån gång, och kanske lagat en paj eller två men sen har resten av rabarbern blivit kvar i trädgården. I år kommer det inte att gå så mycket till spillo. Jag har ju satt en del i frysen också.

Fick ett samtal av mamma om att pappa hamnat in på sjukhus i morse. Inte så trevligt förstås men det är inget allvarligt. Han bara äter och dricker lite för dåligt så han måste in och "tanka" lite emellanåt. Det är så svårt att få i honom tillräckligt med näring. Nån borde vara där hela tiden och nästan tvinga honom att äta.
Nå, nu får han hjälp i alla fall så om ett par dar är han väl hemma igen. Då brukar det gå bra ett tag igen.

Edgar och jag har varit ute en stund också. Vi vattnade trädgårdslandet och blom rabatterna. Det gillade han :) Sen radade jag lite stenar runt potatislandet men det fick jag nog göra ensam. Det var tydligen inte hans grej, fast jag hade trott det. Sen ville han in igen och nu sjunger han "Line dance" av hela sitt hjärta i sitt rum.
Ja låten heter inte line dance, utan det är en hel skiva som han kallar "Line dance". Min bror sjunger på skivan och Edgar älskar den :)

Har lust att sticka lite idag, så det ska jag göra nu. Så länge axlarna orkar. Håller på med en tunn mörkröd sjal. Den tror jag att jag behåller själv. Annars brukar jag ofta ge bort eller sälja det jag stickar.





Cowboyhatt ska det vara när man dansar line dance :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar