fredag 26 juli 2013

40 år borde väl räcka, eller?

Semester börjar vara över för den här gången.
Nå, jag börjar lite så där försiktigt med att jobba bara två dar nästa vecka men sen är det femdagars veckor som gäller efter det.
Fast jag hade jättelång semester i år så känns det (som vanligt) som om den gått allt för fort.
Och drömmen om att en dag få vara hemmafru eller pensionär, eller att få jobba med nånting hemifrån blir bara starkare.
Jag har ju världens bästa jobb, men skulle jag få välja mellan att vara hemma och att jobba så skulle jag gärna vara hemma hela tiden. Skulle klara mig med lite mindre pengar då också.

Kunde inte nån hitta på nåt system så att de som varit 40 år i arbetslivet skulle få stanna hemma om de vill. Få ta pension då. Om fyra år har jag jobbat i 40 år och jag tycker tammetusan att det borde räcka för vem som helst. Så kunde de unga få jobba i stället. Det finns ju säkert en massa unga människor out there som gärna skulle jobba.
Jag vet ju att finns många som gärna jobbar hur länge som helst, och då ska de får göra det, men för mig skulle det nog räcka med 40 år.

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig och har precis som du tänkt mycket på detta och också skrivit en del om ämnet. Men, visst jobbade du deltid tidigare? Kan du inte fortsätta med det?

    SvaraRadera
  2. Jag jobbade deltid förra året, men eftersom jag har kontrakt för ett år per gång så kan det variera år från år.

    SvaraRadera
  3. Aha! Hoppas att det blir möjligt för dig snart igen.

    SvaraRadera