tisdag 30 juli 2013

Bus Ingvar Jönson


Trodde att Edgars värsta busdagar var förbi, men tji fick jag.
När han var mindre gjorde han ju alla möjliga hyss (saft i TV:n, ett kilo skorpsmulor utspillt över hela golvet i hans rum, mjölk i brödrosten, mina skor i ugnen, fjärrkontrollen i snödrivan osv osv), men nu har det varit ganska lugnt på den fronten ett tag.
Tills Charles Ingvar Jönson kom med i bilden.
Då började det igen.
Charles Ingvar hittar på allt möjligt.
Han har alltid en plan, och det är inte alltid så lyckat.
Jag plockade hallon i kväll. Först en liter, och sen var jag inne och satte dem i fryspåsar och gick ut och plockade en liter till. Edgar kom ut när jag var klar (iförd sin Charles Ingvar-mundering) och han smög omkring i buskarna och såg finurlig ut.
Jag satte min hallonburk på trappan och gjorde nåt annat i ett par minuter och när jag kom tillbaka var burken borta.
Så också Charles Ingvar.
Jag hittade dem båda efter ett tag bakom hallonbuskarna.
Hallonen låg utspridda på marken under busken och burken låg nånstans långt inne i densamma.

Behöver jag säga att Charles Ingvar har utegångsförbud för resten av kvällen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar