söndag 14 juli 2013

Söndag

Idag har jag tumisdag med Edgar.
Moa är fortfarande i Italien och Mikael for till södra Finland för att leverera skivor och böcker åt en kund där. han får göra sådana där långa resor ibland, men det är rätt ok för egentligen har han inte så mycket emot att vara ute på vägarna. Fast det tar ju lång tid, det gör det. Och han brukar nog vara så nöjd att komma hem sen igen.

Vi har tagit det lugnt här, Edgar och jag.
Tittat på film, ätit och myst.
Vi spelade korgboll en stund på gården också, men han tycker inte att det är så kul med mig. Det är roligare att spela med Mikael.

Snart blir det dags att laga mat igen, och jag har lovat Edgar att vi ska få hemlagad pizza idag. Det får bli två stycken, eftersom han vill ha "brun pizza" (alltså med malet kött) och jag vill ha vegetarisk. Men det är bra att göra två så räcker de länge. Så får Mikael också pizza sen när han kommer hem sent i kväll.

Har stickat lite nu i helgen fast jag egentligen inte borde. Men om jag stickar bara några varv åt gången och sen pausar så går det bra.

Var och hälsade på pappa till sjukhuset igår och jag är nog rätt så bekymrad nu. Han är så trött och ligger nästan som i dvala hela tiden. Andas rätt tungt också så vi är ju rädda att han håller på att få lunginflammation eller nåt. Nå, han får antibiotika så vi hoppas ju att det ska reda upp sig.
Men det är tungt att se.
Och hemskt att inte kunna göra nåt åt det.
Kära pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar