söndag 15 november 2015

Äntligen!!!

Edgar och jag har målat i kväll.
Det var så kul och mysigt!

Och jag är så glad över att jag äntligen får måla med honom.
Ända sen han var liten har jag försökt.
Vi har testat kritor, tusch,
vattenfärger och färgpennor.
Han gillade tanken,
och tyckte det var kul medan
vi ställde fram allt.
Sen tröttnade han på två minuter.

Och där satt jag då med mina kritor.

Sen började jag måla tavlor.

Först tittade han lite ointresserat.
Sen en dag sa han att han också ville.

Nu målar han nåt nästan varje gång han är här.

Men det ska vara på canvas.
Det ska vara akrylfärger och ordentliga penslar.

Som en riktig konstnär.

Han har ett eget system också.
Vi tar fram en duk att måla på.
Sen frågar jag vilka färger han ska ha.

Han räknar upp dem
och jag portionerar ut dem på paletten.

Sen bara målar han
Och han gör de mest underbara tavlor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar