lördag 7 november 2015

November och farsdag

Det här är en typisk novemberdag.
I alla fall vad det gäller vädret.

Här inne är det ganska skönt dock.
Ljusen brinner på bordet
och det doftar äppelkaka i huset.
Jag har haft besök så jag bakade en kaka.

Är ensam hemma för tillfället.
Ibland är det ganska skönt att vara helt ensam.

Vet inte riktigt varför jag skriver nu.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Men det brukar dyka upp nåt.
Likadant är det när jag målar.
Jag tar en ren duk och ett kolstift
och så kommer bilden av sig själv efter ett tag.

Jag har ju huvudet fullt av ord och bilder.
Det gäller bara att släppa ut dem.

I morgon är det farsdag.
Alla pappors dag.
Moa kommer hit för att fira Mikael.
Min pappa får ljus eller en blomma
på sin grav.
Edgar är hos sin pappa.

Bra pappor allihopa.

Önskar att alla barn skulle få ha världens bästa pappa.

Det hade jag och mina syskon.
Det har Moa.
Och det har Edgar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar