måndag 2 november 2015

Mina "lyckor"

En av mina facebookvänner skrev ett inlägg om ett barns lycka över
att kunna cykla med sin nya cykel.
Det var så fint formulerat så jag riktigt kunde känna hennes och barnets lycka.

Små men stora saker.
Stora lyckokänslor som nästan tar andan ur en.

Funderade lite på mina "lyckor".

Det är just det lilla.
Kramen jag fick av Edgar i kväll.
"Bara för att du är så gullig mamma"
Glädjen i hans ögon när han lyckas vinna över oss i Uno.
Rodnaden på hans kinder när vi talade om den söta tjejen
han träffat i simhallen.

Min lycka över att Mikael kommer hem från jobbet.
Att se att han också blir glad när jag möter honom i tamburen.

Sms:et jag fick av Moa på morsdan.
"Grattis på Skruttmammedagen!"
Kramen jag fick när hon var hemma och hälsade på sist.

Att få sätta sig ner med mamma och lacka hennes naglar.
Bjuda henne på nåt hembakt, eller på hemlagad mat,
och se hur hon njuter av att få äta nåt "som smakar som det ska"

Att komma till jobbet och mötas av nåt barn som med strålande ögon
kommer rusande och har något att berätta.

Att måla en tavla som nån blir glad av.

Det är de små sakerna som blir mina "lyckor"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar