torsdag 27 juni 2019

Intensiva dagar på kommande

Fredag.
Nu kör vi igång
med en intensiv period.
Edgars födelsedag
närmar sig,
och så är annat
på gång också.

Igår städade vi,
så behöver vi bara
ta en snabb sväng
med dammsugaren
på söndan före kalaset.
Idag ska vi handla
allt som behövs.
Och köpa födesedagsgåva.
Vad vet jag ännu inte.
Han älskar kläder,
så det blir väl nåt sånt.

Imorgon ska vi
med Jaro Rockets på match.
Laget fyller 10 år,
och de ska spela
jubileumsmatch mot LBK.
Och så på söndan
är det Den Stora Kalasdagen.
Då ska jag stiga upp tidigt
och fixa tårtorna.

Sen, när kalaset är över
är det dags att packa
Edgars lägerväskor.
Han ska på läger
måndag till fredag.
Så fort han åkt iväg
far vi till Larsmo välfärdsstation
för att hänga upp en del tavlor.
Jag har utställning där
i juli och augusti,
Och därifrån åker vi
raka spåret till Jeppis
för att ställa igång
min tavelutställning
i ett av glashusen på torget.

Och där finns jag då
varje dag nästa vecka.

Så det är intensivt.
Jag kommer nog
att sova i två veckor
efter allt det här.

Fast det är bra att testa ibland.
Orkar jag med det här?
Om t.o.m det som är roligt
känns för tungt vet jag ju
att jag inte är frisk än.

Vi får väl se.......

Men sen efter allt det detta
får vi hem valpen.
Då ska jag bara mysa med
den här hemma.
Strunta i Jakobs dagar
och allt annat (nästan)
och bara få valpen
att känna sig trygg
och välkommen.





                                   Nu hade jag ingen lämplig valptavla så det fick bli en glad
                                   och lite hysterisk katt-tavla i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar