torsdag 13 juni 2019

Onsdagsbabbel

Vilken slödag det varit!
Jag har sovit.
Halva dan sov jag.
Fast jag sov bra på natten.

Sen har jag inte gjort
så mycket annat.
Lagat mat åt Edgar
när han kom hem från jobbet,
och målat lite röd färg
på en tavla.

Det är kvällstorg i kväll,
men jag orkade inte fara.
Vädret är dessutom
riktigt trist.
Onödigt väder
brukar vi säga hos oss.

Så nu sitter jag här,
och försöker låtsas
att jag är kreativ
och skriver blogg.

Ibland hjälper det.
Man låtsas en stund,
och sen plötsligt
får man nån bra ide'.

Så inte idag.

Men, vad farao,
jag slöar idag då.

He sku kuna vaa värr.



Bilden har absolut inget samband med texten. Det är ett av mina halsband, och jag gillar färgerna.
                                                                           Att sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar