onsdag 12 juni 2019

Mycket och ingenting

Nu händer det mycket här.
Och så händer det ingenting.

Min utmattning lever
sitt eget liv,
och jag kan inte riktigt
glädjas åt sommaren
som jag brukar.

Men det är ändå sommar.

Jag försöker göra
sånt som jag tycker om.
Jag är med mina tavlor
på torsdagstorget i Jeppis,
jag målar en del,
och så ska vi få
en ny familjemedlem.
Ja inte ett barn då,
det är vi för gamla för,
men en liten hundvalp
flyttar in här om en månad.
En alldeles ljuvlig
svartvit Cavapoo-valp.
Vi har döpt honom
till (Frank) Zappa.
Jag ser sååå fram emot det!

Jag behöver nån
som tvingar mig ut lite,
Jag sitter inne allt för mycket.
Med Zappa får jag börja
ett mera aktivt liv
och det kommer dessutom
att vara superskoj!

Har tänkt visa
mina tavlor en del
i sommar också.
Första veckan i juli
finns jag i ett av glashusen
på torget i Jeppis,
och så ska jag också ha
tavlor utställda vid
välfärdsstationen i Larsmo.
Och i augusti blir det
skyltfönstret vid Lunds.

Så, som sagt,
det händer mycket,
men ändå ingenting.

Vet ni, jag tror att det är så det ska vara.



I mina tavlor är det nästan alltid sommar .



                                                Lilla coola Cavapoo-valpen Zappa. Vår nya
                                                familjemedlem.





                                          Bild från förra sommaren när jag ställde ut i glashuset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar