fredag 14 juni 2019

Trött men nöjd!

Dagen blev riktigt bra,
fast den började trögt.

Jag skickade iväg Edgar
med taxin som vanligt
tidigt i morse
och sen efter ett tag
somnade jag om.
Sov till lite över tolv.
Helt slut i luvan
när jag vaknade.
Som vanligt.

Men jag hade en träff,
så det var bara att
stiga upp och skärpa sig.

Ja nu var det ju inte
en sån där romantisk träff,
utan en träff med en vän
och hennes familj.
Jag hade lovat att
fotografera hennes barnbarn.

Det är såå länge sen
jag gjort nåt sånt.
Jag menar,
det är tretton år
sen jag slutade
med min fotostudio.

Men det var jättekul!
Barnen (och de vuxna)
var samarbetsvilliga
och allt kändes på nåt sätt
hemtamt och bekant.

Nu är jag trött.
Jag blir ju det när
jag gör nåt annat än
lallar på hemma.
Men det var absolut värt det.

Och jag blir aldrig frisk
om jag inte försöker.




             Passade på att fota lite av omgivningarna också när jag ändå var igång med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar