måndag 12 augusti 2013

Coolaste högstadiepojken ever

Edgar blir högstadiepojke i morgon.
Helt otroligt vad åren går fort!!
Han kommer fortfarande att ha samma klasskompisar (av lite varierande ålder) men hans undervisning och längden på skoldagarna blir lite annorlunda.
Och så blir han ju fruktansvärt mycket coolare. :)

Vi var och shoppade ny skolväska igår.
Han valde en orange ryggsäck med nån bild på.
Sen hittade han en röd/vitrandig skjorta (han älskar skjortor) och en huppare som var ascool.

Snart är det dags för kvällsduschen och då ska håret och hela kroppen tvättas extranoga.
I morgon kommer han att klä sig med andakt, och jag slår vad om att han kommer att dofta som Stockmanns parfymavdelning gjorde då i tiderna när vi ännu hade Stockmann här i Jeppis.
Man måste ju göra sig fin för tjejerna!!
Hon som han har bestämt sig för att gifta sig med när han blir stor kommer ju att vara där!
"Men är du säker på att hon vill gifta sig med dig då?", frågade jag en dag tidigare i somras när vi diskuterade saken (en av de många gångerna faktiskt).
"Jo det har hon redan sagt", var svaret.
Och han har redan planerat vem som ska få vara med på bröllopet. Mikael, Moa, mommo och moffa, Leif, och så Jesus. Bl.a.
Edgar hör inte till kyrkan, men jag antar att Jesus kan vara med ändå.
"Men får inte jag vara med då?" undrade jag.
"Nää", sa han.
"Men nog farao vill jag ju vara med den dag du gifter dig!!", sa jag.
"Ja, okej då", sa han med det där typiska lite smågenerade Edgar-smilet.

Edgar är coolast i välden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar