fredag 23 augusti 2013

Sluta hönsa nu mamma!!!

Nu har jag bestämt mig för att låta Edgar bli stor.
Eller åtminstone lite större.
Bestämt mig för att sluta "hönsa".

Jag såg ju hur stolt han var idag när han fick åka taxi ensam :)

Så, fr.o.m nästa vecka ska jag inte följa honom ända in till skolan mera på mornarna.
Jag har gjort det hittills därför att han alltid haft en tendens att hitta på bus och smita.
Men nu ska jag börja göra så att när vi skjutsat honom till skolan så säger vi "hejdå" på gården och sen fortsätter vi var och en till vårt.
Jag behöver ju faktiskt inte gå in för att träffa personalen (det har jag skyllt på tills nu) för vi har ju kontakthäfte.

Jag tror tammetusan att det är jag som inte vågar låta honom bli stor.
Han vågar nog.

Så nu när jag har skrivit det, kan jag inte backa.
Nu är det officiellt.
Jag ska skärpa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar