tisdag 7 juli 2015

Nu kom jag på det!!

Alla säger ju att sommarförkylningar är så sega och aldrig går över.
För en stund sen kom jag på varför.

Det är ju förstås för att vi inte låter oss vara sjuka på sommaren.

Jag har kännt mig ruggig i en vecka nu.
Hes och ont i halsen och sånt.
Inget superfarligt, men sådär småsjuk hela tiden.

Skulle det ha varit höst, vår eller vinter skulle jag säkert
ha bäddat ner mig under en filt och varit sjuk på riktigt.
Men eftersom det är sommar och ganska varmt ute så gör
jag inte det.
Nejdå, jag närturistar, jag sitte fyra timmar (i blåsten) på
måndagstorget, jag ordnar kaffedate osv, osv.

Sånt jag aldrig skulle ha gjort om jag varit sjuk nån annan årstid.

Så idag har jag bestämt mig för att låta mig vara sjuk.

Bara vara hemma och ta det lugnt.
Läsa lite, halvligga och se på TV.

Måla en liiiiten tavla (om jag orkar).

Sova om det känns så.

Man måste vila när man är sjuk.
Även om det är sommar.

Annars blir man inte frisk.

Så he så!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar