onsdag 8 juli 2015

....och ugglorna har hatt.

Tänk om man själv fick bestämma om solen ska skina eller inte.
Om man fick välja färg på alla blommorna.
Om man hade makten att bestämma vilken form de ska ha.

När jag målar har jag just den makten.
Då är jag en drottning i mitt eget lilla rike.

Jag kan bestämma att troll och älvor finns.
Att alla barn är glada och lyckliga, och att både
smala och tjocka kvinnor är vackra.
Jag kan göra så att gamla tanter och gubbar har roligt.
Att de inte är ledbrutna och har värk.
Den som vill får vara clown i min cirkus,
och det är helt ok att ha en orange handväska
till en lila klänning.

Mina katter är smått knäppa,
och ugglorna har hatt.

I min lilla värld får man vara lycklig
utan att ha dåligt samvete.
Man får äta bakelser till lunch
och det gör inget fast husen är lite sneda och
trädgårdarna är ovårdade.

När jag målar skiner solen nästan jämt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar