onsdag 29 juli 2015

Skäms på mig!!!!

Sommarlov.
Härliga tider!
Med massor med matlagning.
Har hört många andra som också klagar på att sommaledigheten
består av matlagning och disk, och inte mycket annat.
Här hos oss är det så, för Edgar är hungrig jämt.
Han är ju i den åldern.
Det ska vara ordentlig mat två gånger om dan.
Och helst nåt mellanmål nu som då också.

Satt och tänkte på det där idag.
"Matlagning nu igen!", tänkte jag.

Men så tänkte jag en gång till.
Och då kände jag mig skamsen.

Hur farao täcks jag!!

Jag ska väl vara tacksam över att jag har
mat nästan i överflöd att laga åt min familj.
Att jag har tid att laga den.
Att de får bra och nyttig mat (för det mesta).

Och så sitter jg här och piper över att det är
jobbigt att koka!!.

Jisses!!
Skäms på mig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar