lördag 11 juli 2015

Trött?

Jag är trött.
Bara så där vanligt trött, som man kan vara ibland.
Vi har varit till stan, och på loppisrunda,
och vi satt ute i blåsten ganska länge.
Jag blir ofta lite slut i luvan av sol och blåst.
Det är inget konstigt med det.

En sak som jag däremot tycker att är lite konstigt,
är att det känns lite förbjudet och skamset att erkänna
att man är trött i dessa tider.
Alla ska vara så förhärdat pigga och energiska,
och är man inte det så kan man alltid ta en massa
vitaminer eller näringstillskott och jag vet inte vad.

Men vet ni vad?
Jag tror att det är så, att man känner sig trött just för
att kroppen vill ha vila.
Djur sover och vilar också när de är trötta.
Vi är inga maskiner.

Kroppen säger nog till när det räcker.
Och då måste man lyssna.

Visst ska vi jobba, och visst ska vi 
motionera och röra på oss (den som gillar sånt).
Men kroppen behöver återhämta sig också.

Jag tjatar alltid om balans.
Och även när det gäller det här ska det vara balans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar