tisdag 8 september 2015

Synd, fast bra ändå.

Jag röjde lite i garderoberna här i går.
Jag trodde att vi skulle ha massor med kläder som vi kunde
ge till Nada Nord som hjälp åt flyktingar.

Men vi hade nästan ingenting extra som var så bra så jag
täcktes ge det år nån.
Några jackor som var i bra skick hittade jag.

Jag skulle ju gärna ha velat ge mycket,
men man vill inte ge sånt om är riktigt gammalt och urtvättat heller.

Sen kom jag på att det ju egentligen var bra att vi inte hade
så mycket kläder som var bra/nästan nya som vi inte använder.
Det är ju ett tecken på att vi faktiskt använder upp det vi köper,
och inte köper nytt i onödan.

Men jag har en massa stickat som jag kan ge bort.
Jag har ju stickat så mycket i mina dar och
vi hinner inte använda allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar