måndag 28 september 2015

Till kyrkan??!!??

Min son var på ungdomshelg till ett ställe som har korttidsvård
för ungdomar med funktionshinder.
Han hade roligt, och sa att han gärna far dit flera gånger.

Så långt är allt ok.

När helgen var över fick jag höra av en bekant
att han sett Edgar både i kyrkan och i församlingshemmet
på söndagen.

Jaha?

Det är väl inte så farligt, kanske de flesta tycker.
Och det är det inte heller, men eftersom varken han
eller jag hör till kyrkan hade jag ju gärna blivit
informerad om att de brukar delta i sådant.

Så jag ringde dit idag, och sa vad jag tycker.
Sa också att pojken hade trivts och att han får gå till
kyrkan ifall det står på programmet flera gånger.
Jag tror ju inte att han tar nån skada av det.

Men om jag skulle få för mig att ta med nån annans
barn till en kyrka skulle jag nog informera föräldrarna
och kolla om de tycker att det är ok.

Damen jag pratade med i telefon idag var förstående.
De som jobbade i helgen hade nog bara inte tänkt på saken
på det sättet, sa hon.
Och så var det säkert.

Jag tycker inte om att ringa och klaga.
Men den här gången tyckte jag att jag vill påpeka om saken.

Edgar får gärna fara dit flera gånger.
För han sa att han trivdes.
Och det är huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar