tisdag 9 februari 2016

I väntan på......något

Den här årstid är en enda lång väntan.

Jag väntar på att det ska bli varmare.
Väntar på att det ska sluta slaska.
Regn går nog för sig,
men snöslask är trist.
Jag brukar ändå inte bry mig
för mycket om vädret,
man kan ju ändå inget åt det.

Men det känns som lite
onödigt väder just nu.

Jag väntar på nästa lön.
Det är alltid mycket räkningar
just den här tiden på året
och pengarna räcker ingenstans.
Eller jo, de räcker,
men inte till så mycket extra.

Jag väntar på fåglarna.
Småfåglarna glada kvitter
är ett härligt vårtecken.

Jag väntar också på att få se
om blommorna jag planterade
förra sommaren har överlevt vintern.

Jag brukar vara bra på att
leva i just den dagen som är,
men nu känns det hela tiden som
om jag går och väntar på nånting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar