lördag 20 februari 2016

Snart är den här!!

Det är inte långt kvar nu.
Bara en lite stund så är den här.

Sommaren.

Jag förbereder mig genom att måla sommartavlor.
Skärgårdsbilder med avslappnade glada
människor på.
Och några katter förstås.
Katter finns överallt där det finns människor.
Jg ska ställa ut 10-15 tavlor på biblioteket
i Holm här i Larsmo i maj/juni
så då där passar det ju bra med sommar
och skärgård.

Själv får jag akta mig lite för sommaren.
Eller åtminstone för solen.
Min hudsjukdom gillar inte sol,
så jag får välja mellan att ha solskyddskräm
eller långärmat/benat.
Eller hålla mig i skuggan.
Tror jag väljer det sistnämnda.

Skönt blir det i alla fall med sommar.
Och jag har aldrig varit nån soldyrkare.

Min hudsjukdom gillar inte köld heller.

Det bästa vädret för mig är m.a.o mulet och några plusgrader.

Oh well, sämre än så kunde man ha det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar