söndag 28 februari 2016

Ja jisses, det verkar funka! Del 2

I januari skrev jag ett inlägg om AqualanL
blandat med matsoda, och jag testade
det i stället för Kortison på mina hudutslag (DLE).

Nu, ungefär en månad senare,
kan jag konstatera att det både har funkat
och inte funkat.

Jag använde blandningen ca en månad.
Mina utslag ändrade och huden blev  slätare
och såg bättre ut.
Samtidigt blev vissa av mina utslag lite större
när jag slutade med kortisonet.
Utslagen i ansiktet gillade inte blandningen,
utan blev  rödare och fnasigare,
så där var jag tvungen att börja med kortisonet
igen ganska snart.

På de större fläckarna på armen och benet
använde jag bara min egen blandning
hela månaden ut.
Sen tog jag till kortisonet igen.
Nu efter några dagar av kortisonsmörjande ser
fläckarna mycket bättre ut.

Så, vad har jag lärt mig av detta?

Kanske att det är bäst att ta en
intensivkur med kortisonet ibland,
och däremellen låta huden "vila"
och smörja bara med den egna blandningen
i några veckor emellanåt.

Då blir det i alla fall mycket
mindre kortison, och fläckarna
hålls någorlunda i skick.



För det är faktiskt inte så kul att gå omkring och se ut så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar