lördag 18 mars 2017

Grålördag

Hade tänkt mig sol idag.
Men, det är ju inte jag
som bestämmer över vädret
så det är bara att ta det man får.

Egentligen bryr jag mig inte.
Alla väder är väder.

Mikael ska jobba som vanligt,
och Edgar och jag  ska
försöka hitta på nåt.

Han funderar på att fara och simma
så det är ett alternativ för honom.
Eller så blir det en sväng på loppis.
Det gillar vi båda.
Han kan ju simma i morgon.

När han stiger upp
vill han genast veta vad
som ska hända under dagen.
Jag ligger där och har knappt vaknat
och han står bredvid sängen
och vill veta dagens program.

Jag är så dålig på sånt!
Vill ju ta dagen som den kommer.
Gillar inte att ha min tid inrutad.
Så på det sättet går vi dåligt ihop,
Edgar och jag.

Men annars är vi som ler och långhalm.

"Du är min bästa kompis, mamma!"

Och han är min.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar