torsdag 9 mars 2017

Härligt paket!!

Hämtade nyss ett paket.
Ett alldeles superhärligt ett.

En liten låda full med
kortkartonger och tusch.

Oritade kort som ska
bli handritade födelsedagskort.

Ser redan framför mig
hur jag kommer att sitta
på balkongen i kvällssolen
och rita kort.
Kanske ett glas rött
på bordet bredvid mig.

Korten kommer att bli sååå fina
och glädja alla som får dem.

Låter mysigt, eller hur?

Sanningen är att jag
varken har köpt bord
eller stolar till balkongen än,
och vin dricker jag sällan numera.
Dessutom är jag så lat
så jag kommer antagligen
inte att orka slarva med mig
allt material ut på balkongen sen.

Så troligen sitter jag inne och ritar.

Kastar en blick
ut genom fönstret nu som då.

Och njuter av att se
att solen skiner där.

Korten bli hoppeligen fina ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar