lördag 25 mars 2017

Smitta!!

Den här helgen blev inte
som jag hade tänkt mig.
Hade planerat en dag på stan
med kära mamma.
Lite loppis, lite butiker
och kanske en kaffe nånstans.

Så, i morse,
meddelade Edgars pappa
att han också blivit sjuk.
Så Mikael och jag åkte iväg
till butiken efter blåbärsoppa,
läsk och lite ett och annat
och förde det åt honom.
Och så hämtade vi hem Edgar.
När man har den här magsjukan
orkar man knappt ta han om sig själv.
Inte en chans att han skulle
orka med Edgar också.

Avbokade träffen med mamma också.
Edgar kan sprida smitta
nu när han varit hos sin pappa
och jag vill absolut inte
att mamma ska bli smittad.

Så, nu håller vi oss här.
Försöker ta det lugnt
och ser vad som händer.
Edgar roar sig på iPaden,
och jag ska måla lite.

Och jag hoppas,
hoppas, hoppas
att Edgar inte får det på nytt!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar