onsdag 19 oktober 2011

Ditt & dattdagen

Det här blir en dag med både ditt och datt.
Vi sov länge (som vi alltid gör när vi bara har en chans), och sen for Mikael iväg till jobbet. Han öppnar ju sitt antikvariat först mitt på dagen så han får ha sovmorgon när han vill. När vi andra också har jobb och skoldag så stiger han upp tidigt och skjutsar oss och sen åker han hem och lägger sig igen. Känner ingen annan människa som tycker så mycket om att sova som han gör:). Man riktigt ser hur han njuter av det. Mysig är han!

Nåja, sen då?
Jo, sen hade jag besök av sotaren, som konstaterade att allt är ok med skorsten och värmepanna.
Bra att veta inför vintern.

Tog en promenad också, men bara en kort en. Jag har ju nyss varit sjuk så jag försöker ta det lite lugnt. Det är blåsigt och rätt kyligt idag, men OJ vad det var skönt att få lite frisk luft!! Och jag älskar att bo så att jag ser havet bara ett stenkast från vårt hus. Vi har ju ingen simstrand eller så, men vi bor precis bredvid havet ändå. Bara att ta en kort promenad över vägen så är man där.

Nu ska jag slappa en stund och så blir det väl dags för nån matlagning tills Mikael kommer hem.
Och ikväll blir det kalas!!
Min kära systerdotter L fyller år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar