måndag 31 oktober 2011

Bra dag :)

Det blev en riktigt bra dag, fast det är måndag.
Jag brukar inte gilla måndagar så värst mycket, men idag har allt flutit på riktigt bra och det känns nice.

Mikael och jag sov ett par timmar efter maten (grönsakssoppa idag), och det var sååå skönt! Vi är bra på att tupplura här i huset. Nu är han ute och joggar med Moa och jag kokar sojabönor. Ska försöka improvisera lite och få till nån slags hemgjorda sojabiffar. Visst finns det en hel del sånt att köpas men jag gör ju hellre själv om det är möjligt (och jag inte råkar vara allt för lat). Jag har inget recept på sojabiffar så jag ska försöka hitta på nåt eget. Mycket lök ska det i alla fall vara, och kanske svamp. Få se vad jag hittar på.
Men jag borde skaffa mig nån slags matberedare, kunde vara bra att ha just när man ska mixa till alla möjliga smeter. Eller heter det smetar? Nää, smeter heter det väl nog. Kanske.

Nu ska jag ta min bok och sätta mig i favoritfåtöljen en stund. De där förhärdade bönorna ska koka TVÅ timmar!!!
Nå, vem har bråttom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar