fredag 14 oktober 2011

Som förr i vääde

Känns konstigt att sitta här och blogga och lyssna på musik och vara ensam i huset.
Nästan som förr när jag bodde ensam med Edgar.
Numera är det väldigt sällan jag behöver vara ensam:).
Så sällan att det känns helt ok när jag är det.
Alla behöver väl vara ensamma nån gång, och när det är bara för några timmar är det helt ok.
Men jag hoppas att jag aldrig mera behöver leva ensam. Det går ju att göra det, men när man har hittat nån man älskar och bara inte kan låta bli att bo med så inser man hur trist det för det mesta var att leva ensam. Ja helt ensam var jag ju förstås inte, jag hade ju nog Edgar. Men det är ju inte samma sak att leva med ett barn.

Sitter och dricker en romtoddy och försöker kurera min onda hals och begynnande förkylning. Jag började mitt höstlov idag och ska vara ledig i nio dar. Inte så kul att bli sjuk då. Dessutom är det höstmarknad i stan den här helgen och Moa och jag ska och handla band-T-shirts i morgon. Vi älskar ju sådana i den här familjen:). Mikael brukar använda sina tills man kan börja kalla dem golftröjor. 18 hål, ni vet :). Hans Black Sabbath-T-shirt börjar nog vara antik vid det här laget:). Men jag gillar att han klär sig så, det är så HAN på nåt sätt.

Är inte riktigt insatt i att blogga här än. Måste be Moa visa mig lite hur jag ska göra med allt. Jag vill ju kunna ändra bakgrund och sätt in bilder och sånt.

Nehepp, nu ska jag återta halvliggande ställning under filten i min favoritfåtölj. Läser en bok om Ingrid Bergman och jag börjar ha den på slutrakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar