fredag 28 oktober 2011

Fredagsbabbel

Det har varit en bra dag!
Jobbet var helt ok, och jag hade en lite kortare dag än vanligt så jag var en sväng på stan efteråt.
Beställde blommor till en begravning jag ska på nästa vecka och det var ju inte så kul förstås, men ändå viktigt och ett sätt att hedra den fina herremannen som gått bort. Begravningar är ju aldrig trevliga, men man kan göra dem fina om man vill. När min första man dog sa min svärmor (när vi gick arm i arm upp mot kapellet före begravningen) " Lilli, vi ska göra det här till en riktigt fin dag". Och det gjorde vi! Fast det var den värsta begravningen jag varit på så var det ändå fint på nåt sätt. Ett vackert sätt att hedra min mans minne.
Nu är det hans pappa som dött, och vi ska göra hans begravning fin också.

Resten av dagen har jag varit hemma, och vi har tupplurat och slappat, Mikael och jag. Vi ska iväg till Uleåborg på skivmässa tidigt i morgon så vi behöver vara utvilade. Mikael säljer ju gamla vinyler i sitt antikvariat och nu och då åker vi iväg och säljer på olika skivmässor.
Så morgondagen går åt till det.
Det kan bli helt kul och bra fast det alltid känns lite jobbigt just när man ska iväg.
Men det är bara att åka, med bilen full av musik:).

Det pips och skriks på vinden här i kväll. Ni vet, såna där typiska tonårstjejljud :).
Moa har kompisar på besök.
Härliga att höra hur kul de har!!

2 kommentarer:

  1. Ja inte är det lätt Lilli, jag är så led på begravningar att jag skulle kunna gå av! Men det är som du säger, man får göra det till det finaste man kan. Och musiken och blommorna och minnena kommer att vara så vackra, så nog ska vi väl orka med den här ochså. Men sen får det vara färdigt på ett långt tag! Ja Fammo, hon var smart hon. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hon var en klok kvinna, din farmor.
    Vi ses på torsdan. Kram!!

    SvaraRadera