lördag 15 oktober 2011

Sex om dan sa Uggla

Magnus Uggla sa en gång att för att en blogg ska hållas populär måste man skriva minst sex blogginlägg om dan. Så mycket ska jag väl ändå inte klarar av men det här känns väldigt kul och inspirerande nu igen så nog kan det kanske bli skrivet en del.

Min svägerska var hit med en stor IKEA-kasse full med barn/ungdomskläder nyss!!
Jättekul och jättebra!! Jag tycker ju att det är super att ärva kläder, eller att byta med varandra. Barnen växer ju ur sina kläder så fort så de hinner ju inte nöta dem så värst mycket innan de är för små. Så nu har Edgar fått en massa nya fina kläder (Moa hittade lite där också).
Minns att jag fick ärva en hel massa fina kläder av en småkusin när jag var liten, och det var med det häftigaste jag visste! Hon bodde (bor säkert fortfarande) i Sverige och hade ju heeelt annan klass på kläderna än vi hade här. Då på sextiotalet fanns det ju inte så många butiker att välja mellan här, så att få ett klädpaket från Sverige var STORT!! Jag minns precis känslan när man började kolla vad paketet innehöll. :) Det var så spännande!
Ska bli roligt att se vad Edgar säger när han kommer hem och får se kläderna som han har fått :).
Han är ju ganska fåfäng den käre Edgar (släktas på sin morfar), så jag misstänker att han blir förtjust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar