torsdag 10 november 2011

Discodag!! :)

Pust!
Så for Edgar äntligen iväg till skolan!
Han har varit helt uppskruvad ända sen han vaknade.
De ska nämligen ha disco i skolan idag. :)
Han har talat om det hela veckan och Mikael och han har övat på hur han ska göra när han ska bjuda upp tjejerna. Det tror jag nog att han hade fixat ändå för han är en riktig charmör den käre Edgar. Men det är ju förstås bra att öva lite så är man på den säkra sidan sen.
Så nu for han då, rustad till tänderna med kavaj, finbyxor och gott uppförande. Slipsen skippade han, tack och lov. Inget fel på att ha slips, men den han har är inte så där speciellt vacker. Det är en av moffas avlagda, från 60-talet, typ.

Jag får en lång dag idag, för Mikael kör av och an till Luleå. Han ska dit och göra inköp till antikvariatet. Han gör såna där snabbresor ungefär en gång per månad och jag går alltid omkring här hemma och vankar och oroar mig. Han är en säker chaufför, det vet jag, men det finns ju andra på vägarna ockaå. Och älgar och sånt. Nå, man måste ju bara tro att det ska gå bra. Men nog drar jag en lättnadens suck när han äntligen är hemma ikväll.

Jag stannar hemma från jobbet ännu idag. Jag mår nog lite bättre, men hostar och håller på en hel del än. Bäst att vila en dag till.
Så nu ska jag krypa tillbaka ner under täcket och sova en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar