torsdag 17 november 2011

Kvällsbabbel

Sitter här med en kall öl i näven. Kom nyss ur bastun och känner mig varm och skönt avslappnad. Jag är egentligen ingen riktig bastubadare.Visst är det skönt, men jag orkar aldrig sitta där så där värst länge. Mikael däremot badar läääänge läääänge. Han sitter där och njuter och mediterar och får en massa bra idéer. Och han badar sgs varje kväll. Men han är ju en livsnjutare annars också, så varför skulle han inte vara det när det gäller bastubad också. Han har aldrig det supervarmt när han badar, det ska vara lagom värme och så badar han som sagt länge. Och fönstret ska vara öppet mellan varven. Det gillar jag också med vår bastu, att man kan öppna fönstret. Särskilt när det är nån riktigt kall och stjärnklar vinterkväll är det skönt att sitta i bastun med fönstret öppet. Och när vi har ljusa nätter på sommaren. Små saker som förgyller tillvaron.

Dagen har varit helt vanlig, förutom att Edgars pappa ringde och sa att Edgar är sjuk. Han har lite feber och är allmänt hängig. Så han har varit hemma från skolan idag och ska vara så i morgon också. Så kommer han hem sen när jag slutat jobba. Det ska bli skönt att få hem honom igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar